Prirodni izvori zdravlja

Prirodni izvori zdravlja
septembar 18 10:40 2017 Print This Article

Određene grupe ljudi (bolesne i iscrpljene osobe) imaju povećane potrebe za određenim nutrijentima. U tom slučaju, preporučuju im se suplementi, koji služe za tretiranje specifičnih zdravstvenih stanja, kao što su prehlada, infekcije, artritis, konstantan umor ili iscrpljenost. Ukoliko primenjujete terapiju medikamentima, posavetujte se sa lekarom pre uzimanja bilo kojeg dodatka ishrani.

MAGNEZIJUM: Zašto vam je potreban?

Učestvuje u kontrakciji mišića, nervnoj transmisiji, regulaciji krvnog pritiska, jačanju imuniteta i formiranja kostiju. Može da smanji rizik od srčanih oboljenja i dijabetesa. Omogućava regulaciju hipertenzije, deluje protiv glavobolje i preeklampsije tokom trudnoće. Postoji mogućnost da ćete ga uzimati kao samostalan dodatak ishrani.

U kojoj dozi: L 400 mg
Prirodni izvori: Obrano mleko, kikiriki, avokado, banane, pšenične klice, integralne žitarice, kuvani suvi pasulj i grašak, zeleno lisnato povrće i školjke.

SELEN: Zašto vam je potreban?

Spada u kategoriju antioksidanata. Može da redukuje rizik od srčanih oboljenja, reumatoidnog artritisa i pojedinih tipova kancera.

U kojoj dozi? Zdrave osobe 55 mcg, trudnice 60 mcg, dojilje 70 mcg. Doze veće od 400 mcg mogu da budu toksične.
Potražite: Selenometionin i kvasac obogaćen selenom.
Prirodni izvori: Integralne žitarice, jezgrasto voće, plodovi mora i posno meso.

CINK: Zašto vam je potreban?

Ubrzava proces isceljenja, jača imunitet, sprečava pojavu komplikacija u trudnoći, pomaže u očuvanju kostiju i funkcija čula ukusa i mirisa.

U kojoj dozi? Odrasle zdrave osobe 8 mg, trudnice 11 mg, dojilje 12 mg. Ograničite dnevni unos na količinu manju od 40 mg.
Potražite: Cink-glukonat, cink-pikolinat, cink-oksid ili cink-sulfat.
Prirodni izvori: Školjke, posno crveno meso, ćuretina, jezgrasto voće, kuvani suvi pasulj i grašak, pšenične klice i integralne žitarice.

OMEGA-3 MASNOĆE: Zašto su vam potrebne?

Snižavaju rizik od srčanih oboljenja, gubitka memorije, ugrožavanja koštane mase i osteoporoze. Ublažava simptome reumatoidnog artritisa. Može da poboljša raspoloženje. Treba da se uzimaju individualno, a ne u sastavu multivitaminskog preparata.

U kojoj dozi? 1 g
Žene koje imaju povišene vrednosti triglicerida treba da uzimaju od 2 g do 4 g, ali uz saglasnost i nadzor lekara.
Potražite: Omega-3, kao miksturu EPA i DHA (eikosapentenoična kiselina i dokosaheksenoična kiselina). Najbolji preparati jesu oni na bazi ribljeg ulja.
Prirodni izvori: Riba, orah i laneno seme.

Ehinacea: Da li vam je potrebna?

Može da ublaži simptome prehlada i infekcija.

Koliko? 1 g osušenog korena ili biljke za spravljanje čaja (tri puta dnevno) ili dve tablete od po 500 mg tri puta u toku dana. Ako koristite tinkturu, pripremite je i koristite prema priloženom uputstvu proizvođača.
Potražite: Preparate renomiranog proizvođača lekova. Ljudi koji pate od alergija mogu da iskuse i neželjenu reakciju na ovu biljku. Žene koje boluju od autoimunih oboljenja ili problema sa jetrom ne treba da uzimaju ovaj preparat.

Đumbir: Da li vam je potreban?

Može da ublaži mučninu i povraćanje, mučninu koju izazivaju pokreti, jutarnju mučninu tokom trudnoće i, potencijalno, mučninu kao posledicu hemoterapije.

U kojoj dozi? Jedna do dve kapsule praha đumbira od 500 mg na svaka 4 sata (ukoliko je potrebno). đumbir ne treba uzimati u postoperativnom periodu jer može da produži vreme krvarenja.
Prirodni izvori: Jedan komad svežeg, oljuštenog korena (veličine 2,5 cm) sadrži 500 mg aktivnih supstanci.

Ginko biloba: Da li vam je potrebna?

Može da poboljša memoriju i koncentraciju, cirkulaciju, da ublaži simptome vrtoglavice i posluži kao pomoćno sredstvo u tretiranju demencije, tinitusa (zujanje u ušima) i Alchajmerove bolesti.

U kojoj dozi? 120 mg ekstrakta u razmeri 50:1, podeljenih na dve do tri dnevne doze. Biljni preparat može da uzrokuje gastrointestinalne smetnje, glavobolje ili, u vrlo retkim slučajevima, reakcije na koži. Trudnice ne treba da ga uzimaju, pogotovo ne uporedo sa terapijom medikamentima koji razređuju krv, uključujući i aspirin. Takođe, 36 sati pre operacije treba prekinuti uzimanje preparata na bazi ginko bilobe.
Potražite: Preparate koji su standardizovani na 24 % flavonol-glikozide i 6% terpen-laktona.

Ženšen: Da li vam je potreban?

Jača imunitet, podstiče metabolizam i poboljšava memoriju i koncentraciju. Može da redukuje rizik od brojnih tipova kancera i može da olakša kontrolisanje nivoa šećera u krvi osoba obolelih od dijabetesa.

U kojoj dozi? Dnevno od 1 g do 2 g praha osušenog korena biljke ili standardizovanog ekstrakta u dozi od 100 mg, dva puta dnevno. Uzimajte ženšen preparate samo renomiranih proizvođača lekova, kao i proizvode koji su standardizovani do 4 % ginsenzida. Ženšen ne treba da uzimate duže od tri meseca, niti ako ste trudni ili dojite.
Potražite: Azijski ili panaks koren ženšena, takođe poznat kao kineski ili koreanski ženšen koren.

Glukozamin: Da li vam je potreban?

Može da posluži kao prevencija i terapija artritisa, uključujući i ukočenost zglobova i bolove.

U kojoj dozi? 500 mg tri puta dnevno. Poboljšanje stanja možete da očekujete nakon dva meseca terapije glukozaminom (prestanite da ga uzimate nakon četiri meseca ako nema poboljšanja). Uzimajte preparate samo proverenih farmaceutskih kuća koje su dugo prisutne na tržištu i koje prati dobra reputacija.
Potražite: Glukozamin, glukozamin-sulfat ili glukozamin-hidrohlorid.

Koenzim Q-10: Da li vam je potreban?

Učestvuje u produkciji energije i jačanju imuniteta. Može da spreči kancer, da se koristi u terapiji srčanog udara i kardiomiopatije (upale srčanog mišića). Takođe, ograničeni su dokazi u vezi sa tim da likopen igra važnu ulogu u terapiji migrene i poremećaja muskulature, uključujući i Parkinsonovu bolest, kao i narušenu mišićnu koordinaciju, što je glavna odlika ataksije.

U kojoj dozi? Od 30 do 60 mg, a posavetujte se sa lekarom pre uzimanja većih doza.
Potražite: Meke gelove koji, u poređenju sa tabletama i kapuslama, poboljšavaju apsorpciju CoQ10.
Prirodni izvori: Meso, riba i piletina. Povrće i voće sadrže ga u malim dozama.

Summary
Review Date
Reviewed Item
Prirodni izvori zdravlja
Rating
51star1star1star1star1star
  Categories:
write a comment

0 Comments

No Comments Yet!

You can be the one to start a conversation.

Add a Comment

Your data will be safe! Your e-mail address will not be published. Also other data will not be shared with third person.
All fields are required.