Ublažite psihofizičke simptome PMS-a pravilnom ishranom

Ublažite psihofizičke simptome PMS-a pravilnom ishranom
август 28 09:19 2017 Print This Article

Veliki broj žena, prilikom suočavanja sa simptomima PMS-a, verno sledi već integrisanu naviku da konzumira namirnice bogate šećerom (naročito čokoladu) i to u prekomernim količinama.

Neutoljiva želja za ovom vrstom namirnica tada najčešće biva opravdana hormonskim disbalansima, tipičnim za PMS i ova želja se tada posmatra kao potreba, koju treba momentalno zadovoljiti.

Međutim, za ublažavanje simptoma PMS-a mogu se upravo koristiti namirnice koje imaju dokazan antiinflamatorni učinak i koje bez ikakve štete po organizam, na prirodan način, pomažu nežnijem polu da se uspešno izbori sa svim nelagodnostima koje nosi PMS, pa i sam menstrualni period.

Nedavna studija koja je obuhvatila 3000 žena, otkrila je da su žene koje su imale povišen nivo C-reaktivnog proteina (CRP)-pouzdan znak prisustva inflamacije (zapaljenskih procesa) u organizmu, zabeležile i izražene simptome PMS-a, uključujući anksioznost, promenljivost raspoloženja, abdominalne grčeve, neutoljivu želju za pojedinim namirnicama, nadimanje i preosetljivost dojki.

Iako se uzročno-posledična veza između ishrane i nivoa CRP kod žena ne može shvatiti bukvalno i visok CRP isključivo povezati sa neadekvatnom ishranom, evidentno je da upotreba specifičnih namirnica, tokom perioda PMS-a, može ostvariti izražen antiinflamatorni efekat i tako u velikoj meri umanjiti tipične simptome koji se u ovom periodu ispoljavaju.

Namirnice bogate zasićenim mastima, rafinisanim šećerom i solju, pospešuju zapaljenske procese u organizmu.

Sa druge strane, pojedine namirnice obezbeđuju obilje vitamina i minerala koji imaju dokazan antizapaljenski učinak, koristan za čitav organizam.

Sledi 7 namirnica koje su u ekspertskim krugovima procenjene kao najpovoljnije za upotrebu u predmenstrualnom periodu:

Losos

Omega-3 masne kiseline, koje imaju izražen antizapaljenski efekat, sadržane su u visokom procentu u ovoj namirnici.

Losos je i bogat izvor vitamina D, za koji je dokazano da ublažava simptome depresije i ublažava menstrualne grčeve.

Takođe, bogat je izvor proteina, koji omogućavaju stabilnost šećera u krvi i smanjuju potrebu za nezdravim namirnicama.

Jaja

Jaja su takođe bogata omega-3 masnim kiselinama, vitaminom D i proteinima.

Proteinski izvori životinjskog porekla, kao što su losos i jaja, sadrže aminokiselinu triptofan, koji se u organizmu pretvara u serotonin, a koji održava naše raspoloženje stabilnim.

Zeleno lisnato povrće

Zeleno lisnato povrće, među kojima se izdvajaju kelj i spanać, sadrže obilje antiinflamatornih supstanci.

Njihov lekoviti sastav predstavljen je međusobnim sadejstvom magnezijuma, kalcijuma, vitamina iz B kompleksa, kao i visokim sadržajem vlakana.

Istraživanja su pokazala da žene koje redovno konzumiraju vitamine iz B grupe, imaju manje izražene simptome PMS-a, u odnosu na ostale članice ispitivane grupe.

Takođe, interesantan je zaključak da gvožđe iz biljnih izvora veoma povoljno utiče na smanjenje rizika od neprijatnih simptoma PMS-a.

Orasi

Orasi su veoma bogati vlaknima mononezasićenim mastima i proteinima.

Sadrže i triptofan, za koji je već pomenuto da povoljno utiče na stabilizaciju raspoloženja.

Đumbir

Đumbir se naročito predlaže ženama koje imaju problem sa stomačnim bolovima tokom PMS-a.

On pospešuje varenje i sadrži mnoštvo imunostimulirajućih i antiinflamatornih supstanci.

Preporučuje se upotreba sveže izrendanog đumbira, kao dodatak salatama i jelima, ili manja količina pomešana sa 2dl tople vode.

Crna čokolada (sa 80%+ kakaa)

Magnezijum, koji se nalazi u crnoj čokoladi, može biti od pomoći u slučaju menstrualnih glavobolja i grčeva. Crna čokolada sadrži brojne antioksidanse koji se bore protiv zapaljenskih procesa u organizmu.

Napominjemo da u preporuku za crnu čokoladu ne spadaju čokolade koje imaju manje od 80% kakaa u svom sastavu.

Cvekla

Cvekla sadrži visok procenat kalijuma (povoljno za umanjenje stomačne nadutosti), kao i prirodnih soli, koje mogu ublažiti stomačne grčeve.

Pored cvekle, savetuju se i druge namirnice crvene boje, kao što su brusnica, malina, kupina, i to upravo zbog njihovih izraženih antioksidativnih i antiinflamatornih svojstava, posebno pogodnih za reproduktivni sistem žene.

Summary
Review Date
Reviewed Item
Ublažite psihofizičke simptome PMS-a pravilnom ishranom
Rating
51star1star1star1star1star
  Categories:
write a comment

0 Comments

No Comments Yet!

You can be the one to start a conversation.

Add a Comment

Your data will be safe! Your e-mail address will not be published. Also other data will not be shared with third person.
All fields are required.