Prirodom protiv anemije

Prirodom protiv anemije
јун 02 08:46 2017 Print This Article

Anemija je često oboljenje među ženama, a naročito je izražena kod trudnica i žena sa obilnijim menstruacijama. Takođe, žene koje se često podvrgavaju rigoroznim dijetama, uglavnom ne unose dovoljne količine gvožđa u organizam, što vodi ka pojavi malokrvnosti. Osim navedenih izazivača anemije, postoje i neki drugi, znatno ozbiljniji uzročnici, kao što su: različita unutrašnja krvarenja (čir, hernija – kila), hemoroidi, tumori digestivnog trakta…), loša apsorpcija gvožđa (celijakija, Kronova bolest), anemija zbog povećane ili ubrzane razgradnje eritrocita – što je posledica poremećaja u crvenim krvnim zrncima ili van njih.

Kako prepoznati anemiju

Ovo oboljenje ne daje uvek jasne simptome. Čovek može da ni ne posumnja u njegovo prisustvo, već počinje postepeno, neprimetno da slabi i oseća se malaksalo. Često se simptomi ispoljavaju tek kada se rezerve gvožđa potpuno potroše. Tada dolazi do pojave slabosti, nesvestice, ubrzanog ili nepravilnog rada srca, brzog umaranja, pojave bledila na licu, lomljenja noktiju, opadanja kose, gubitka apetita, glavobolje, krvarenja iz nosa i desni…

Veoma je važno da se redovno radi kontrola krvne slike, kako bi se na vreme otkrilo oboljenje, ali i kako bi doktor bio siguran čime je ono prouzrokovano.

Kako do gvožđa?

Dnevne potrebe za gvožđem variraju i zavise od uzrasta, pola i rezervi u organizmu. Smatra se da deca i žene u reproduktivnom dobu treba da unose oko 15 miligrama gvožđa dnevno, dok je potreba muškaraca za ovim mineralom smanjena na oko osam miligrama. Kod trudnica se dnevne potrebe za gvožđem povećavaju na oko 30 miligrama.

Primed 8 Feropolis

Primed 8 Feropolis se preporučuje za:

  • regulisanje triglicerida i holesterola
  • prevenciju i terapiju ateroskleroze
  • poboljšanje periferne cirkulacije
  • povećanje nivoa gvožđa u krvi

Smatra se da se gvožđe iz mesa lakše usvaja, ali to ne znači da će vegetarijanci sigurno imati deficit gvožđa. Mnogo je važnije zdravlje unutrašnjih organa (jetra, digestivni trakt) – kako bi apsorpcija bila kvalitetnija. Osim toga, istraživanja u svetu i našoj zemlji su pokazala da osobe koje ne jedu meso nemaju veću sklonost ka gubitku i manjku gvožđa u odnosu na nevegetarijance.

Na samo usvajanje gvožđa iz namirnica utiče i pravilna kombinacija različitih komponenata iz hrane.

Kako da se bolje apsorbuje gvožđe

  • Jedite sirovo povrće i voće bogato C vitaminom uz obrok koji sadrži gvožđe. Vitamin C znatno poboljšava asimilaciju gvožđa u organizmu.
  • Upotreba sveže ceđenih sokova pre jela takođe povećava sposobnost organizma da usvoji što veću količinu gvožđa.
  • Mlečne produkte i druge namirnice bogate kalcijumom jedite odvojeno od namirnica bogatih gvožđem, jer kalcijum dokazano remeti asimilaciju gvožđa.
  • Izbegavajte upotrebu kofeinskih napitaka (kafa, crni i zeleni čaj), naročito nakon jela.
  • Uočeno je da priprema jela u posudama od livenog gvožđa donekle obogaćuje namirnice gvožđem.
  • Pušenje treba izbegavati i u slučaju anemije, jer podstiče njen razvoj.

Namirnice bogate gvožđem

Ovaj element, važan za ljudski organizam, najviše sadrže:

  • mahunarke (pasulj, grašak, sočivo, soja)
  • orašasto voće (orasi, bademi, lešnici)
  • krompir
  • žitarice u celom zrnu, a naročito njihove klice
  • semenke bundeve
  • kakao
  • jaja
  • meso
  • riba

Postoji čitav niz narodnih recepata koji su vrlo efikasni i potpuno neškodljivi u terapiji ovog oboljenja.

Najbolje rezultate u borbi protiv malokrvnosti su pokazali:

  • beli luk – svež ili tinktura
  • kopriva – sveža, u obliku čaja ili kapi
  • kakao
  • med, polen, matični mleč, medljikovac (šumski med)
  • maslačak – list, a može i koren
  • cvekla
  • kupina
  • šipak
  • čaj od petrovca
  • pelen
  • orasi

RECEPTI

Čaj od koprive
Osam kašika sitno iseckanog lišća koprive preliti litrom ključale vode. Ostaviti da odstoji dva sata, procediti i piti u toku dana.

Doručak bogat gvožđem
Pet do šest kašika ovsenih pahuljica preliti sojinim mlekom. Dodati dve kašičice kakaoa, kašiku mlevenih oraha i cimet po želji. Pre obroka popiti sok od ceđene pomorandže sa kašičicom meda.

Summary
Review Date
Reviewed Item
Prirodom protiv anemije
Rating
51star1star1star1star1star
  Categories:
write a comment

0 Comments

No Comments Yet!

You can be the one to start a conversation.

Add a Comment

Your data will be safe! Your e-mail address will not be published. Also other data will not be shared with third person.
All fields are required.