Grčevi u nogama

Grčevi u nogama
јул 11 10:10 2017 Print This Article

Grčeve u nogama odlikuje iznenadni bol i zatezanje mišića nogu. To su najčešće mišići listova, zadnje lože ili kvadriceps i iako grč obično traje svega nekoliko sekundi, ponekad je potrebno i više minuta da se mišići opuste.

Kada se mišići opuste tada i bol od grča obično splasne.

Šta izaziva grčeve u nogama?

Određene stvari predstavljaju faktore koji doprinose nastanku grčeva u nogama, iako ih direktno ne izazivaju.

Ti faktori su:

  • Dehidracija
  • Naporno vežbanje
  • Umorni mišići
  • Povrede
  • Nedostatak minerala
  • Slaba cirkulacija
  • Prekomerna telesna težina
  • Nuspojave određenih lekova

Šta uraditi kod grčeva u nogama?

Jabukovo sirće: U čaši mlake vode pomešajte kačičicu meda i dve kašičice jabukovog sirćeta, dobro promešajte i popijte.

Primenite pritisak: Pritisnite sredinu grča pesnicom ili palcem na petnaestak sekundi. Nakon toga grč obično popušta.

Istezanje: Ponekad je jedan od najlakših načina šetnja (ukoliko je to moguće), posebno ako je reč o grču u butini. Ukoliko je grč u listu, istežite stopalo ka gore ili pomoću ruku ili oslanjajući ga o pod.

Sedite u kadu s toplom vodom: Topla voda pomaže u opuštanju mišića i ublažavanju grčeva.

Banane i krompir: Ukoliko često patite od grčeva u nogama, to može značiti i da vam nedostaje kalijuma. Najbolji izvori ovog minerala su banane i krompir pa bi bilo i više nego dobro da ih što češće konzumirate (banane svakodnevno, krompir svaki drugi do treći dan).

Summary
Review Date
Reviewed Item
Grčevi u nogama
Rating
51star1star1star1star1star
  Categories:
write a comment

0 Comments

No Comments Yet!

You can be the one to start a conversation.

Add a Comment

Your data will be safe! Your e-mail address will not be published. Also other data will not be shared with third person.
All fields are required.